تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10

امضای توافق نامه همکاری بین شورای ساختمان پایدار ایران و شورای ساختمان پایدار آلمان

  • کد خبر : 136
  • 31 خرداد 1401 - 12:38
امضای توافق نامه همکاری بین شورای ساختمان پایدار ایران و شورای ساختمان پایدار آلمان
توافق نامه همکاری بین شورای ساختمان پایدار ایران و شورای ساختمان پایدار آلمان با حضور نمایندگان این دو شورا به امضا رسید.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای ساختمان پایدار برای بهره مندی از تجربیات و ایجاد زمینه همکاری میان این شورا در ایران و کشورهای پیشرفته جهان، پس از اجرا یک رشته همکاری‌ها میان شورای ساختمان پایدار آلمان DGNB و شورای ساختمان پایدار ایران، توافق رسمی و انحصاری همکاری این دو شورا با هدف توسعه دانش و رویکرد ساختمان‌های پایدار بر اساس سیستم بین‌المللی DGNB در ایران به امضا رسید.

روز چهار شنبه مورخ ۶ جولای ۲۰۲۲ در شهر اشتوتکارت و در مقر شورای ساختمان پایدار آلمان (DGNB) جلسه ای مشترک بین شورای ساختمان پایدار ایران (IRSBC) و این شورا برگزار گردید.

این جلسه که با هدف انتقال و توسعه رویکرد ها و دانش ساختمان های پایدار بر اساس سیستم بین المللی DGNB تشکیل شد نقطه عطفی است برای صنعت ساختمان کشورمان و جامعه بزرگ مهندسین حوزه ساختمان در ایران تا از این فرصت برای تایید صلاحیت بین المللی کارشناسان، تضمین کیفیت ساختمان ها، برند سازی و راه یافتن به بازار های بین المللی استفاده شود.

از مهمترین توافق های حاصل شده در این جلسه، همکاری و حمایت کامل علمی DGNB  از تدوین سیستم ساختمان های پایدار برای ایران بر اساس شرایط و قوانین ملی و اقلیم کشورمان است.

نماینده شورای ساختمان پایدار ایران در این جلسه آقای مجید سرایداریان نایب رئیس هیات مدیره شورای ساختمان پایدار ایران بودند که با سرکار خانم دکتر کریستینا لومتر(Dr. Christine Lemaitre) رئیس شورای ساختمان پایدار آلمان این توافق همکاری را امضا کردند.
این سیستم هم اکنون در کشور های متعددی بعنوان سیستم پذیرفته شده ملی آنها (با هدف تطابق بین المللی) استفاده می شود و در نوع خود پیشرفته ترین محسوب می شود. با روش هایی مانند ارزیابی چرخه عمر، DGNB در میان سیستم های صدور گواهینامه جهانی پیشگام است.

لینک کوتاه : https://zimay.ir/?p=136