تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11

پذیرش عضویت رسمی Sustain Plan GmbH( همکاربنیاد جهانی انرژی- دفتر ایران) در ECO Platform اروپا

  • کد خبر : 130
  • 15 خرداد 1401 - 12:32
پذیرش عضویت رسمی Sustain Plan GmbH( همکاربنیاد جهانی انرژی- دفتر ایران) در ECO Platform اروپا
یکی از خلاء های ایجاد شده در چند ساله اخیر برای شرکت های ایرانی بالاخص شرکت های تولید کننده محصول، عدم دریافت تاییدیه های بین المللی برای محصولات با هدف رقابت در بازارهای جهانی و فرصت های صادراتی است.

شرکت Sustain Plan GmbH بعنوان همکار رسمی بنیاد جهانی انرژی (دفتر ایران) با تایید عضویتش در  اکو پلتفرم اروپا جزء شرکت های مورد تایید خواهد بود که اجازه صدور گواهینامه بین المللی EPD را خواهد داشت.

اظهارنامه زیست محیطی محصول (Environmental Product Declaration) که به اختصار EPD شناخته می شود نوع سوم (Type III) از برچسب های زیست محیطی است که بر مبنای استاندارد ISO 14025 و EN 15804 به اعلام اثرات زیست محیطی محصولات از طریق ارزیابی چرخه عمر ( Life Cycle Assessment) می پردازد.

اکو پلتفرم اروپا شبکه ایی بین المللی است برای توسعه EPD  محصولات بالاخص ساختمانی در سراسر جهان، تا ضمن ایجاد تصویر کامل تر و جامع تر از پایداری محصولات ساختمانی، امکان رتبه بندی بین المللی محصولات پایدارتر را فراهم نماید تا بدرستی نشان دهد که چقدر با اصول اقتصاد چرخه ایی ( Circular Economy) یعنی حداقل ضایعات و افزایش توان استفاده مجدد همسو است.

به این ترتیب این فرصت دریافت گواهینامه EPD برای شرکت های ایرانی که صادرات کالاهای تولیدی خود را در برنامه دارند از طریق دفتر ایران بنیاد جهانی انرژی هموار خواهد شد. هم اکنون در برخی از کشورها منطقه مانند امارات متحد عربی و برخی از کشورها اتحادیه اروپا داشتن گواهی EPD برای محصولات ساختمانی الزام آور شده است. پیش از این هیچ یک از شرکت های صدور این گواهی بدلایل شرایط خاص کشورمان برای کالاهای ایرانی گواهی صادر نمی کردند.

لینک کوتاه : https://zimay.ir/?p=130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. جشنواره امسال ۷۵ درصد مؤلفان از دانشجویان مرد و ۲۵ درصد از خانم‌ها بوده‌اند. مقطع تحصیلی دانشجویان مؤلف به ترتیب ۶۴ درصد دکترا، ۲۵ درصد کارشناسی ارشد و ۱۱ درصد کارشناسی است.