تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
11

تغییر در هیئت رئیسه دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران 

  • کد خبر : 649
  • 25 مرداد 1402 - 13:35
تغییر در هیئت رئیسه دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران 
تمامی اعضای هیئت رئیسه دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران به غیر از مهدی دهقان خاوری، موفق به کسب تاییدیه فعالیت خود در دو سال آینده شدند.
 به گزارش زیمای، بنیاد جهانی انرژی از سال ۱۹۸۷ میلادی آغاز به کار کرد و به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت کننده از طرح ‏های پایداری است که نزدیک به ۳۰ سال است فعالیت می‌نماید. بیش از ۱۸۰ کشور عضو رسمی این بنیاد هستند و بزرگترین طرح‏های پایداری از سوی سازمان ملل به منظور نظارت به این بنیاد سپرده می‏شود.
این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی است که در پی افزایش آگاهی‏ها و جلب توجهات در راستای ایجاد یک بازنگری و تجدید نظر جهانی بمنظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار فعالیت می‏کند و هر ساله بیش ۲۵۰۰ طرح در حوزه‏های انرژي، آب، خاک، هوا ، جوانان و استارت‌آپ‌های پایدار برای ارزیابی به این بنیاد ارسال می‏گردد. این برنامه منجر به صدور گواهینامه بین‌المللی که شناخته‌شده ترین تأییدیه در سطح جهان است می‏شود و از بالاترین اعتبار برخوردار است.
بنیاد جهانی انرژی پس از یک دهه فعالیت و همکاری در حوزه پروژه‌های پایداری در ایران و ارزیابی‌های دوره‌ای از نتایج بدست آمده از این همکاری، طی حکمی بطور رسمی در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ دفتر ایران خود را در شهر یزد و در منطقه تاریخی این شهر افتتاح کرد.
پس از ارزیابی بنیاد جهانی انرژی از بافت تاریخی شهرد یزد در سال ۲۰۱۸ بود که این شهر بدلیل داشتن رویکردها و شاخص‌های پایدار از جمله بادگیرها، قنات‌ها و معماری پایدار به عنوان پایتخت فرهنگی و تاریخی شهرهای پایدار جهان معرفی شد.
فعالیت این دفتر در ساختاری مشخص و در چارچوب کارگروه‌های تخصصی تعریف و توسعه یافته و اعضای این کارگروه‌ها را افراد حقیقی و نمایندگان اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه‌ها، ایجاد یک قطب ارتباطی بین کسب و کارهای نوین، استارت آپ‌ها، پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنعت، خدمات، ساختمان و شهرسازی با بزرگترین مرجع پایداری در جهان از ابعاد سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی، دانش فنی، استانداردها، سیستم‌ها، ارزیابی‌ها و تاییدیه‌های بین‌المللی است.
یکی از اقدامات مهم این بنیاد در ایران انتقال تکنولوژی و تاسیس کارخانه فیلترهای غشای اسمز معکوس جهت تصفیه و شیرین سازی آب دریا و لب شور در کشور برای اولین بار در سال گذشته است. این صنعت یکی از استراتژیک ترین صنایع در حوزه ی آب در جهان است و بدون آن عملا شیرین سازی و انتقال آب با روش RO غیر ممکن خواهد بود. احداث این واحد صنعتی وابستگی کشور را جهت تامین این محصول به خارج از کشور از بین خواهد برد. لازم به توضیح است این محصولات در بالاترین استانداردهای روز دنیا و تحت لیسانس اتریش تولید می گردد.
همچنین انتقال تکنولوژی هایی مانند نسل جدید لوله های GRP، ساختمان های پیش ساخته و تکنولوژی کاهنده مصرف آب نیز در سال جاری در دست اقدام است.
هیئت رئیسه دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران در دوره‌های دو سالانه می باشد و با پایان یافتن دوره دو سالانه پیشین در پایان مردادماه، تمامی اعضای هیئت رئیسه فعلی به غیر از مهدی دهقان خاوری موفق به کسب تاییدیه برای دو سال پیش رو شدند.
تمامی اخبار مرتبط با دفتر منطقه ای بنیاد جهانی انرژی در ایران و همچنین پروژه‌های مرتبط با آن در وب سایت این بنیاد به نشانی www.energyglobe.ir قابل مشاهده است.
لینک کوتاه : https://zimay.ir/?p=649